Saturday, June 23, 2007

孤独。。。寂寞。。。空虚。。。


不知从几时开始,我就常常一个人到处乱晃。。。
应该是从初三开始吧。。。
每当有留校的时候,我都会到学校附近的地方晃。。。
漫画店,精品店,首饰店,CD店等等。。。
每次都一个人在购物广场逛来逛去。。。
一逛就是几个小时。。。
就这样形成了我独行侠的本性。。。
一个人吃饭。。。
一个人去上课。。。
一个人逛夜市。。。
一个人在家里。。。
一个人去过购物商场逛街。。。
有人问过我∶“一个人吃饭不会很可怜吗?”
我回答说∶“我习惯了。。。”
有时我会很喜欢一个人的感觉。。。
但一个人久了也会感到空虚。。。
也会感到孤独寂寞。。。
谁能排解我的空虚,孤独以及寂寞呢?

2 comments:

rojakrojak said...

sometimes being alone is not a bad thing, as long as you make friends when you have the opportunity.

it's not a good thing to depend and rely on other people so much. i knew girls in skul who HAVE to get one gang to go toilet together. otherwise will make fuss.

i've learnt that sometimes some things we have to do alone, and when you're alone you can think better and enjoy the scenery better, instead of focusing on the other person.

but like i said, when u need company, don deny it. let your friends be with you when you need them.

Anonymous said...

這樣長久的孤獨 真的會讓人崩潰....
我喜歡熱熱鬧鬧的生活噢>~<
好久沒來你的部落格
多了這麼多的文章了耶哈哈